Cikket írt az Azonnali a miniszterelnök „rongyrázó” bécsi napjáról, mire vizsgálódni kezdett az Alkotmányvédelmi Hivatal, majd elbocsátottak egy Bécsben szolgáló vezető beosztású diplomatát. Néhány nap múlva az Azonnali megszűnését is bejelentették. Háttér.

Bővebben >>>

A kirúgott főszerkesztő a ferencvárosi botrány hátteréről és országos tanulságairól, a liberális értelmiség mulasztásairól és az európai baloldal Putyinnal kapcsolatos hibáiról. Önkritikát sem nélkülöző interjú.

Bővebben >>>

Az állami média és a vállaltan kormánypárti orgánumok alkotta csúcsliga mellett megszületett a NER-sajtó másodosztálya: a Fidesz-rendszer tulajdonosi befolyása alá került, ám tartalmilag – még – nem teljesen átállított, „ellenzékinek”, függetlennek vagy pártsemlegesnek tűnő kiadványok csoportja.

Bővebben >>>

Éles ütközet zsoldosságról, az Index hatalmi hasznosságáról és törzsi logikáról.

Bővebben >>>

Három év – háromezer új támogató. Íratlan szerződésünk az olvasókkal változatlan: megmaradunk, a munkát beletesszük, önazonosak maradunk, évről évre feljebb lépünk. Közösen sikerülni fog.

Bővebben >>>

Az előválasztás második fordulójában bebizonyosodott, hogy Rogán Antal hivatala és baráti köre nemcsak a Fideszt építi, hanem – például a grúz-izraeli Shabtai Michaeli médiacsoportján keresztül – az ellenzéki nyilvánosságot is igyekszik összekuszálni. A 2022-es parlamenti voksolás előtti időszak egyik kulcskérdése tehát, hogy mi jön a Pesti Hírlap–168 Óra-csoport egyoldalú Dobrev Klára-kampánya után? Milyen szerepet szánnak az ugyancsak NER-kitettségben működő – de még sajtószerű – Indexnek, Népszavának vagy ATV-nek?

Bővebben >>>

Sosem készült még akkora bulvárarzenállal a kampányra a Fidesz, mint most. A „tömegmédia-divízió” több fontos átalakításon esett át, és szűk egy évvel a választás előtt immár készen áll: a Ripost karcsúbb, de gátlástalanabb lett, irányba állt a Bors, a billegő városok (és csak azok) pedig külön ingyenes politikai bulvárlapot kaptak. A kormányzati sajtóholding világszinten is új minőséget hozott létre: az alpáribbnál alpáribb címeket nem kis részben állami pénzből gyártó bulvársajtót.

Bővebben >>>

A putyini vezetés most jutott el oda, hogy az ellenzék módszeres ellehetetlenítése után a legnagyobb független médiumot, a Meduzát is kinyírja. Ivan Kolpakov főszerkesztő a Válasz Online-nak adott interjúban elmeséli, miért ítélhette úgy a Kreml, hogy a portál veszélyes a hatalomra, s mivel jár, ha eddig meglévő kormányzati kapcsolataikat elvesztik.

Bővebben >>>

The Russian government has put the sole remaining major independent news outlet, Meduza, in front of its administrative death squad. In his interview to Válasz Online, editor-in-chief Ivan Kolpakov explains why.

Bővebben >>>

Stratégiai együttműködés kezdődik a Válasz Online és Az élet, meg minden között. Ennek apropóján hívtuk a HetiVálaszba Tóth Szabolcs Töhötömöt, Az élet meg minden házigazdáját. Mit gondol a magyar sajtó helyzetéről, és miért fogott össze a Válasz Online-nal bő két év „sivatagba vonultság” után?

Bővebben >>>

A Válasz Online gyűjtése szerint a 87 országos jelentőségű médium közül 44-et birtokol a Nemzeti Együttműködés Rendszere. Ezzel immár 50 százalék feletti a kormányzati kontroll a közéletet tematizálni képes sajtótermékek piacán.

Bővebben >>>

Az együttes távozás közvetlen előzménye, hogy a Vaszily Miklós által felerészben tulajdonolt Indamedia Network Zrt. megvette az Index.hu Zrt. teljes részvényállományát – ami azt jelenti, hogy az egyik legfontosabb kormányközeli médiaember, a TV2 elnöke, a Pesti TV társtulajdonosa immár közvetlen befolyással bír az Indexben.

Bővebben >>>

Negyvennegyedik adásával újra itt a HetiVálasz, a Válasz Online hetente jelentkező podcastja. Műsorunk vendége a fenti idézet szerzője, Prekopa Donát, a Manna FM műsorvezetője, színművészetis öregdiák, akit korábban az azóta megszűnt Felház karizmatikus keresztény mozgalom társalapítójaként ismert meg az ország – Orbán Gáspár mellett.

Bővebben >>>

Heteken belül ismét újraindítja a Pesti Hírlapot nyomtatott napilapként, a 168 Órát állítása szerint nem bezárni, hanem megmenteni akarja, ráadásul cuki kutyusos videókat futtató tévétervét is megvalósítja Milkovics Pál. De ki ez az ember?

Bővebben >>>

Kormányzati médiaholdingba tagozása óta most alakították át először az Origót, de az ország harmadik legnagyobb portálja az „Újat mutatunk” szlogennel hirdetett ráncfelvarrás után egy valamiben régit mutat:.

Bővebben >>>