Nagycsaládosok, figyelem! Segítünk, milyen autót érdemes beszerezni! – Válasz Online
 

Nagycsaládosok, figyelem! Segítünk, milyen autót érdemes beszerezni!

Baráth András
| 2019.04.01. | támogatott tartalom

Mivel a Válasz Online olvasói, támogatói között „felülreprezentáltak” a nagycsaládosok, úgy döntöttünk, teszteljük a hétszemélyes gépkocsikat – pláne, hogy az ilyen autók vásárlásához az állam 2,5 millió forintos támogatást nyújt. Befér 3 gyerekülés egymás mellé? Mennyire kell nyomorognunk odabent? Elsőként itt az Opel Combo Life 1,5D 130 LE. Válasz négy keréken!

Nem vagyunk autómegszállottak: tesztünkben a hangsúlyt nem a gépkocsik műszaki tartalmára, hanem a praktikumra, a variálhatóságra helyezzük. Egy biztos: az Opel Combo Life méretében kifogástalan – és jó választás nagycsaládosoknak, sportolni vágyóknak.

Noha kívülről haszongépjármű-kinézetű az Opelünk, de beleülve csak a méret emlékeztet az ilyen autókra. Az utastér kellemes, jó minőségű anyagokból van összerakva, és ami még fontosabb: a belső tér műanyagborításai a rossz utakon is hangtalanok maradnak, és még a motor is csendes. Fogyasztása kiváló volt a teszt során: 5,1-5,8 liter közötti, ami nagyon jó eredmény egy 1430 kg önsúlyú autótól.

Az igazi lehetőségek azonban nem a fogyasztásminimalizálásban, hanem az autó belterében vannak. A Combo két méretben kapható: a rövidebb 4,4 méter, a nagyobb 4,75 méter hosszú, és mindkét változat rendelhető hét üléssel. Szerintünk a hosszabb autó az igazán jó választás a családi csapat, valamint a kapcsolódó „infrastruktúra” szállításra – kis- és nagyobb gyerekekkel egyaránt. Tárolórekeszekből nincs hiány, akár 28 ilyen eszközt is kapunk az autóhoz, amibe aztán a „fél” gyerekszobát el tudjuk pakolni.

A vezetőoldali ülés kényelmes karfával felszerelt (az utasoldalon ugyanez extraként rendelhető.) Hátrébb ülve három teljes értékű ISO-fixes ülés „foglal helyet”; ezekben kényelmesen elfér három nagyméretű, biztonságos gyerekülés. A lábtér az első és a második sorban hatalmas, továbbá a harmadik sorban is kényelmesen elülhet akár két felnőtt is. Az utolsó traktusba „szorulók” kényelmét szolgálja a csúsztatható ülés, az ablaknál lévő 12 V-os csatlakozó és a pohártartó.

A jól variálható belső térnek és a helykínálatnak köszönhetően nem kell kompromisszumot kötnünk a szállított személyek száma és a bőröndök, gyerekbiciklik mennyisége között. A csomagteret kényelmesen közelíthetjük meg – a hátsó fertály kiválóan pakolható a külön is nyitható hátsó ablakkal. Ez az opció kifejezetten hasznos a kisebb zacskók, kosarak, kabátok csomagtérbe helyezésekor. Sőt: az első ülés ledöntésével akár egy háromméteres karácsonyfát is haza tudunk szállítani tetőcsomagtartó nélkül!

A kisgyermekes anyukák számára külön előny, hogy a két ülés közti keskeny ösvényen akár kiszállás nélkül hozzáférhetnek a lurkókhoz! A harmadik sor is viszonylag kényelmesen elérhető a középső ülések ledöntésével, majd előrecsúsztatásával. A két hátsó tolóajtó szintén praktikus a szűkre szabott parkolóhelyeken, illetve ezek segítségével a gyerkőcöket sokkal könnyebben tudjuk az ülésbe varázsolni, és a belmagasságnak köszönhetően még a fejünket is alig kell lehajtani.

A csomagtér mérete a rövidebb verziónál 597 liter, a hosszabbnál 850 liter (5 üléssel). Az üléseket lehajtva 2126 litert, illetve 2693 litert kapunk, ami már egy kisebb családi úszómedence méretének is megfelel. A viccet félretéve: az új Combo sokkal jobb, több, mint aminek első pillantásra látszik.

A Combo Life legkeresettebb változata a BEST modell, mely a többszörös Év Motorja-díjas, 1.2 literes, 110 lóerős benzines erőforrással érkezik. Számos kisebb extra mellett tartalmaz ülés- és kormányfűtést, kétzónás klímát, első-hátsó radart, és 180 fokos tolatókamerát is, kedvezményes ára hét üléssel 5 550 000 Ft.

A tesztautót az Opel Magyarország biztosította.